Yrityksen ja kuluttajan välisellä kommunikaatiolla merkitystä kuluttajamarkkinoinnissa onnistumiseen
Tutkimustiedote 12.12.2020
TIKI-kurssi/Sanni
Kauria
Yrityksen
ja kuluttajan välisellä kommunikaatiolla merkitystä kuluttajamarkkinoinnissa
onnistumiseen
Kuluttajien ja yritysten välisellä kommunikaatiolla voidaan selvittää kuluttajien tarpeet ja toiveet parhaalla mahdollisella tavalla. Tällä tavoin onnistuminen kuluttajamarkkinoinnin eri osa-alueilla helpottuu. Kuluttajamarkkinoinnin osa-alueiden käytännön hyödyntäminen yritystoiminnassa osana jokapäiväistä toimintaa lisää onnistumisen mahdollisuutta ja kuluttajatyytyväisyyttä.
Tutkielma
käsittelee S-ryhmän Etelä-Karjalan Osuuskaupan kahden ravintolan
konseptiuudistusten kuluttajamarkkinoinnissa onnistumista. Tutkimuksessa
haluttiin selvittää mitkä tekijät ovat kuluttajamarkkinoinnin onnistumisen
takana yleisesti, sekä tutkittujen ravintoloiden osalta. Tutkimuksella
selvitettiin myös konseptiuudistusten käytännön toteutumista tutkituissa
ravintoloissa. Tutkimus hyödynsi kuluttajamarkkinoinnin 4C- mallia
taustatekijöiden selvittämiseksi ja yrityskohtaista materiaalia kuvaamaan
konseptiuudistusten toteutumista.
Tutkimustulokset
osoittivat tutkimuksen kyselylomakkeisiin vastanneiden kuluttajien vastauksia, yrityskohtaista materiaalia ja teoreettista materiaalia peilaten, että kuluttajamarkkinoinnin osa-alueiden
hyödyntäminen osana jokapäiväistä yritystoimintaa parantaa kuluttajamarkkinoinnissa
onnistumisen mahdollisuuksia. Tuloksista voitiin myös nähdä, että yrityksen ja
kuluttajien välinen tehokas kommunikaatio on hyvä pohja kuluttajien tarpeiden
selvittämiselle. Kuluttajien voitiin myös nähdä olevan tyytyväisempiä, mikäli
heitä oli osallistettu uudistuksien toteuttamisessa edes markkinointikanavissa informoinnin
muodossa.
Lisätietoja:
Sanni
Kauria
LUT-
yliopisto
School
of Business and Management
Sanni Kaurian kandidaatintutkielma Konseptiuudistusten B2C – markkinoinnissa onnistuminen – Case Amarillo Lappeenranta ja Las Palmas
palautetaan
viimeisteltynä 13.1.2021 , jonka jälkeen se on saatavilla LUTPubissa: https://lutpub.lut.fi/
Kommentit
Lähetä kommentti